marți, 7 iulie 2009

Udat sau botezat ?

  Daca stam si ne vom uita in mare parte a lucrarii pe care noi o avem de facut , vedem ca avem un rol foarte important in a deosebi taina botezului si daca ne vom uita ceea ce trateaza acest mare scriitor Mark .M.Freinson vom descoperi cu adevarat ca aceata taina are cu adevarat importanta in viata noastra de credinta .
   Iar lucrul cel mai importat in acesta taina a botezului e felul autentic pe care o are .Oameni din zilele noastre si in speta , bisericile ortodoxe au o taina care sustin mai degraba acest Botez al copiilor mici in care sunt implicati nasi ca si intermediari intre D-zeu si micutul care se boteaza .Aceasta taina este fara sens. De ce ? O sa ma intrebati iar cartea lui Mark .M.Freinson o sa va raspunda foarte clar la intrebarea De ce ?
 Daca ne uitam din cele mai vechi timpuri ,oamenii au crezut ca daca fac acesta taina a botezului sunt mantuiti . Si de nu ar face de cand sunt mici si atunci curatirea ar fi mult mai benefica pentru toti si as dori sa urmarim in cateva minute cateva citate pe care acest mare scriitor le lasa asternute pe paginile carti lui Matei 28)19 Matei 3)13 Ioan 1)29 si altele .
Asi dori acum sa ne uitam indeaproape la ceea ce zic aceste pasaje inainte de a trece mai departe .

 Matei 28)19 " Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh." Daca ne uitam cu bagare de seama vom vedea ca aicea nu este vorba de copii, ci mai degraba de niste oameni maturi de indata ce este vorba de o trimitere si anume de cuvantul "Duceti-va ",aicea arata foarte clar ca este vorba de oameni maturi care sunt in stare sa mearga .Intrebarea mea fireasca ,este ca un copil la 6 saptamani nu este in stare sa mearga undeva ?
Cu siguranta ca nu, de ce petru ca nu e dezvoltat fizic si nu are capacitatea de a merge. Un alt aspect foarte clar aici daca ne vom uita in alte surse ale istoriei bisericii, vom afla ca aceste invataturi necrestine de a boteza copiii mici vine ,mai degraba, de la biserica seculara CATOLICA, care ei au dezvoltat acest sistem al botezului copiilor mici si aceasta se poate vedea la invatatura lui LUTHER

Matei 3)13Atunci a venit Isus din Galileea la Iordan, la Ioan, ca să fie botezat de el. Din nou avem in fata o alta marturie care ne certifica cele mentionate mai sus si anume ca daca insusi invatatorul Isus ar fi un copilas in fasa nu ar mai fi avut cum sa vina la Iordan ca sa fie botezat . Un alt lucru foarte important este faptul ca Isus la o varsta extrem de matura la 33 de ani ,el face botezul si din nou avem de a face cu aceeasi intrebare DE CE ?
Datorita faptului ca arata o maturitate clara in care ne certifica si valideaza o viata autentica si un model clar si clasic pe care noi ca si oameni trebuie sa il avem ca si model in vietile noastre .

Ioan 1)29A doua zi, Ioan a văzut pe Isus venind la el şi a zis: „Iată Mielul lui Dumnezeu care ridică păcatul lumii! Ce gasim in paragraful asta ?Un lucru de-a dreptul surprinzator .Si din nou intrebare . OARE ,DE CE ?
Vedem din start un lucru ,ca Isus vine la IOAN pentru a fi botezat iar aici Ioan exclama ca un mod de adresare catre natiunea care era asezata la rand sa se boteze "Iată Mielul lui Dumnezeu care ridică păcatul lumii! " Certifica inca o data ipoteza in care curatia nu prin nasi se face , curatia nu prin preot nu prin apa pe care se face botezul ,ci prin jertfa mantuitoare a Domnului ISUS prin care avem trecere la Tatal . O mare parte cred si azi ca daca copiluil lor este botezat este mantuit , aceasta este cea mai mare falsitate din toate timpurile ,de a crede asa ceva . Asa cum vom vedea mai departe in cele ce urmeaza ,vom continua explorarea noastra de a afla adevarul .

 Sa facem o survolare a textului in Luca 7)29-39 "Şi tot norodul care l-a auzit, şi chiar vameşii au dat dreptate lui Dumnezeu, primind botezul lui Ioan;dar fariseii şi învăţătorii Legii au zădărnicit planul lui Dumnezeu pentru ei, neprimind botezul lui.Cu cine voi asemăna, dar, pe oamenii din neamul acesta? Şi cu cine seamănă ei?" Daca vom face o analiza scurta la ceea ce noi avem in fata ,vom observa ceva foarte clar si anume ca aicea este vorba de ceva si anume ca oameni de rand care s-au increzut intru-totul in invatatura lui Ioan au primit botezul ,iar farisei si invatatori legii nu . Oare de ce ? Datorita faptului ca ei aveau mai multa scoala ?
Cunosteau mai multe lucruri ? Pur si simlu datorita neincrederii in invataturi le date de Ioan . Iar daca ne uitam cu bagare de seama la cele de mai sus ,vedem ca in Matei 28)19 este o porunca clara si bine conturata de a merge si a face ucenici si de a-i boteza ,dar oare cum ? Doar intr-o forma de evlavie in care sa fie nominalizati , trecuti intr-un registru a unei biserici oarecare ? Cu siguranta ca nu .
Faptele Apostolilor 2)38Pocăiţi-vă”, le-a zis Petru, „şi fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veţi primi darul Sfântului Duh. Daca o sa ne uitam cu bagare de seama vom invata un alt principiu foarte clar  care ne cheama la pocainta si anume ,ca sa poti primi mantuirea trebuie sa te " Pocaiesti " .Ce cuvint dur . Hai sa definim termenul ,sa vedem ce inseamna acesta .
Sa vedem in prima faza ce spune dexul limbii romane despre acesta ,ca sa avem o privire clara asupra cuvantului .
Una din traducerile dex-ului zice:
POCĂÍNŢĂ s.f. (În practicile creştine) Căinţă pentru păcatele săvârşite; regret pentru o faptă rea, o greşeală etc.;
O data ce am lamurit si acesta problema observam ca avem nevoie de acesta Pocainta pentru a ne purifica ,a ne spala de pacatele murdare acumulate de-a lungul vietii.
Daca ne vom uita mai atent in continuare ,vom vedea ce efecte poate sa aiba sau nu in viata noastra ,daca nu ascultam de poruncile date de D-ZEU si ne vom uita in Marcu 16)16 unde zic:Cine va crede şi se va boteza va fi mântuit; dar cine nu va crede va fi osândit. Vedem aici doua parti "Cine va crede şi se va boteza " ,va fii cum ,"mantuit ",dar cine nu va crede va fi osândit" .Oare de ce ? Datorita faptului ca D-zeu nu obliga pe nimeni sa creada sau nu in ceea ce spune El ,ci El lasa o continua alegere exact ca in Geneza ,acolo unde lasa pe om sa aleaga ce crede el de cuviinta ca i s-ar potrivi , binele sau raul .
Ioan 8)31-23Şi a zis iudeilor care crezuseră în El: „Dacă rămâneţi în Cuvântul Meu, sunteţi în adevăr ucenicii Mei;veţi cunoaşte adevărul, şi adevărul vă va face slobozi Ei I-au răspuns: „Noi suntem sămânţa lui Avraam şi n-am fost niciodată robii nimănui; cum zici Tu: „Veţi fi slobozi!”?”
Oare ce vrea sa spuna textul aici ? Daca ne uitam cu bagare de seama vom vedea ca D-ZEU cauta sa isi arate bunatatea fata de noi si sa ne convinga sa credem ca daca ramanem incredintati in ceea ce spune el ,el ne va arata o cale nespus mai buna ,dar vedem ca el vorbeste si de o slobozenie oare erau prinsi in captivitate de le vorbeste asa ,cu siguranta ca nu erau prinsi ,ci ei erau prinsi in altceva in ganduri si lucrari care nu erau dupa placul lui D-ZEU . Cati dintre noi azi uitam din pricina lucrurilor care ne impresoara sa mergem la biserica sa facem o darnicie ,sa ajutam pe cineva in nevoie etc ? Dar Isus le spune si ne spune si noua azi daca il ascultam pe El , azi vom fi " slobozi "=liberi
Ioan 2)3-5 Şi prin aceasta ştim că Îl cunoaştem, dacă păzim poruncile Lui.Cine zice: „Îl cunosc”, şi nu păzeşte poruncile Lui, este un mincinos, şi adevărul nu este în el.Dar cine păzeşte Cuvântul Lui, în el dragostea lui Dumnezeu a ajuns desăvârşită; prin aceasta ştim că suntem în El.
Deci si aici avem o realitate si anume ,daca cineva se ridica si spune io il cunosc pe D-zeu si nu respect invatatura lui si principiile lui se face pe sine mincinos si adevarul nu este deplin in el ,dar vine si reversul ,dar cine pazeste poruncile sau invatatura sa ,se vede clar si lamurit ca il slujeste pe Hristos .
CONCLUZIE
Deci asa cum am vazut in pasajele de mai sus , chiar daca noi avem anumite pareri pro sau contra despre Botez ,chiar daca invataura unui om sau a unei biserici zice intr-un fel sau in altul ,trebuie sa vedem doar un singur aspect si anume ca BIBLIA are ultimul cuvant , noi doar putem sa aducem anumite argumente sau uneori unii critici fac speculatii la adresa aceia ce spun anumite texte narative din Biblie .
Noi asa cum am urmarit in text avem doar cateva lucruri de retinut si anume .

1)Daca raman in noi principiile lui D-zeu suntem ai Lui daca nu ne inselam singuri
2)Ramanerea noastra in HRISTOS aduce libertate si curatire
3Atata timp cat avem o oranduire data de HRISTOS noi trebuie sa o urmam pentru ca asa spune scriptura .Amin .

MODUL
BOTEZULUI
Asa cum am vazut in primul articol si de inceput ceia ce inseamna intr-o oarecare masura botezul vom deslusi mai apoi si celelalte fete ale smaraldului care se numeste botez .
Si as incepe mai inti sa descifram citeva coduri ale cuvantului botez .
Cuvintul romanesc (botez ) se trage din cuvintul grecesc barulw care ralmacit inseamna in limba latina (baptizo )=(botezat ). Dar acest cuvant mai poate fi inteles si ca (a scufunda , a imersa sau a afunda ).
Acum as dori sa ne uitam la cateva texte biblice care ne pot vorbi despre asta .
Romani 6)4"Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropaţi împreună cu El, pentru ca, după cum Hristos a înviat din morţi, prin slava Tatălui, tot aşa şi noi să trăim o viaţă nouă."
Deci asa cum vedem in textul de mai sus este vorba de o semnificatie foarte clara si practica asa cum vedem scris in texlul de mai sus afisat ."Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropaţi împreună cu El," Deci prin acest prim verset arata clar ca noi prin el, adica prin Hristos am fost ingropati impreuna cu el si din nou vom pune acea intrebare cu care v-am obisnuit pana acuma ,de ce ? Iar raspunsul vine acuma "pentru ca, după cum Hristos a înviat din morţi, prin slava Tatălui, tot aşa şi noi să trăim o viaţă nouă." Deci aduce o certificare clara ca "dupa cum Hristos a inviat in slava Tatalui ,tot asa sa inviem si noi " Intrebarea se pune alfel oare noi am fost vreodata morti fizic ? Cu siguranta ca nu ,dar cu siguranta ca toti cei care ne nastem pe pamint ne nastem in pacat fie ca facem un botez la 6 saptamini fie ca nu ,noi tot in pacat suntem . Dar odata ce primesti botezul autentic la maturitate acest act are cu adevarat dreptul sa iti ierte tie toate pacatele si sa le arunce in marea uitarii .
Coloseni 2)12 "fiind îngropaţi împreună cu El, prin botez, şi înviaţi în El şi împreună cu El, prin credinţa în puterea lui Dumnezeu care L-a înviat din morţi."
Vedem din nou , se face referire in oarecare masura la textul anterior mentionat ,dar vedem si ceva deosebit aici ce noi trebuie sa bagam de seama "prin credinţa în puterea lui Dumnezeu care L-a înviat din morţi". Aicea este vorba si de termenul "credinta" ce noi trebuie sa il avem ca sa capatam increderea ca el poate sa ne invieze impreuna cu el in momentul botezului . Asi dori sa va intreb ceva ,un copil de 6 saptamini are "credinta "? Unii care veti citi acest articol vezi zice ,da datorita nasilor care gindesc pentru el .Dar va spun foarte clar in Biblie nu sa instaurat la botez nasirea cuiva . Mai mult daca ar fii asa cum unii dintre dvs. ati sustine ar fi trebuit ca Ioan Botezatorul sa fi avut la botezul lui Isus la Iordan o armata de nasi si nase care sa ii naseasca pe candidati ,dar vedem ca acolo nu e asa ,datorita faptului ca oameni erau maturi si nu minori si nu era nevoie sa depuna cineva marturie pentru ei in fata lui Ioan .
Cind facem taina botezului noi automat ne identificam cu ceia ce este mentionat mai sus si anume "puterea lui Dumnezeu care L-a înviat din morţi." si credem ca si noi suntem izbaviti tot o data cu asta de lanturile pacatului stramosesc si al raului .
Mergem mai departe ,Romani 6)4 ne certifica si mai clar spusele de pina acuma dar sa analizam in continuare textul biblic "Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropaţi împreună cu El, pentru ca, după cum Hristos a înviat din morţi, prin slava Tatălui, tot aşa şi noi să trăim o viaţă nouă."
Ce descoperim spre sfirsitul versetului din Romani ,un lucru ce cu toti rivnim si anume "tot aşa şi noi să trăim o viaţă nouă."Daca stam si ne socotim bine ,toti am vrea sa avem o viata noua si implinita pe acesr pamint, dar din pacate nimeni nu o poate face una total fericita ,dar vedem un lucru foarte interesant, ca totusi exista cineva caruia ii pasa de noi si acesta este D-zeu care vrea sa ne schimbe viata .
Aceste principii te invata sa iti formezi o idee mult mai clara despre adevarata viata in Hristos .
Un alt subicet foarte controversat sunt Afundarile triple si in cele ce urmeaza voi incerca sa prezint citeva din aceste exemple sa vedem, este cu adevarat acesta practica corecta si statutara Biblica sau este mai degraba de o obirsie omeneasca asa cum zice Biblia?
In Matei 28)19 spune "Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh." Asa cum cum observati din nou cartea face trimitere la marea trimitere in care am inceput sesiunea trecuta de dezbatere a acestui subiect, dar aicea este vorba despre alceva si anume despre cele trei entitati
Numele Tatălui
al Fiului
şi al Sfântului Duh
Daca ne vom uita cu bagare de seama spre exemplu bisericile Catolice sau Ortodoxe cind practica acesta a botezului de cele mai multe ori lucreaza in numele celor trei entitati mentionate mai sus .Dar conform bazei Scripturii , acest lucru nu este veridic si nu se poate autentifica drept dovada daca din nou ne uitam la Ioan si botezul de la Iordan constatam ca acolo avut loc doar o singura scufundare sau imersare si nu e vorba de trei .Matei vine cu o completare foarte clara in care arata alte aspecte ,noi vedem aici ca este vorba de o trimitere dar mai mult o retrimitere care nu cataloghiaza o anumita arie de oameni care sa primeasca botezul, ci sunt toti chemati nu numai o anumita parte din Neamuri sau din Iudei
O alta referire daca ne gindim bine anterior, vorbeam de o moarte daca stanm si ne gindim noi daca facem acele trei imersari noi inseamna clar ca am face in felul urmator :
Am avea trei morti
trei ingropari
trei invieri
Iar acesta implicit nu ar putea fi posibil .
CANDIDATUL POTRIVIT . Asi dori sa ne uitam la citeva texte care sa ne ajute sa descifram acest mic mister care invaluie de foarte multa vreme pe foarte multa lume si sa clarificam odata pentru totdeauna aceste treburi . "Marcu 16)16Cine va crede şi se va boteza va fi mântuit; dar cine nu va crede va fi osândit". Aici gasim o definitie clara aceia ce cuprinde anumite aspecte ne invata foarte clar si succint o definitie ce toti ar trebui sa o stim si cred ca unii chiar o stiu da nu stiu cit de mult o aplica. Spune asa :Cine va crede şi se va boteza va fi mântuit" Din nou avem cuvintul de ordine aici "credinta " care ne pune din nou in fata faptului caci daca vom avea certitudinea in ceia ce promite el asa va fi .Dar acum vine din nou reversul care suna cam asa "dar cine nu va crede va fi osândit". Oare chiar asa de autoritar sa fie D-zeu, cu siguranta ca da, Biblia spune asa "eu mustru si pedepsesc pe cei ce ii iubesc". Oare chiar asa de mult contam noi pentru El ca si fiinte ? Cu siguranta ca da . Daca ne vom uita cu bagare de seama mai departe vom intelege alte lucruri si mai importante precum cele din Fptele Apostolilor 2)41 unde spune "Atunci oricine va chema Numele Domnului va fi mântuit.” Deci aici din nou arata certitudinea ca nu se face deosebire ,ci oricine care doreste este bine primit si nu are nici o norma de obligativitate .Si din nou si aici ne intilnim cu acelasi cuvinte "daca crezi ". Daca ne vom uita mai departe vom observa alte lucruri si mai importante dar si mai interesante in Matei 3)7-8 vedem ca este scris "Dar când a văzut pe mulţi din farisei şi din saduchei că vin să primească botezul lui, le-a zis: „Pui de năpârci, cine v-a învăţat să fugiţi de mânia viitoare? Faceţi, dar, roade vrednice de pocăinţa voastră." Oare ce vrea sa zica aicea textul ? El arata foarte clar starea oamenilor din tinutul acela care nu erau vrednici de a fi botezati petru ca inca in ei era firea umana si fireasca si chiar daca ar fii primit botezul ei nu erau botezati ci udati datorita stari lor desentate in care traiau. Drept urmare de aia Isus ii sfatuieste in felul acesta "Faceţi, dar, roade vrednice de pocăinţa voastră." Oare citi dintr-astea nu avem si noi in adunarile si bisericile naostre care au doar o forma de evlavie sau care ei pretind ca sunt botezati dar de fapt sunt doar udati sau stropiti . Daca ne vom uita mai departe ceea ce zice Faptele Apostolilor 8)36-37 vom vedea si mai aprofundat anumite lucruri ,dar totusi hai sa aruncam o privire asupra textului "Pe când îşi urmau ei drumul, au dat peste o apă. Şi famenul a zis: „Uite apă; ce mă împiedică să fiu botezat?”Filip a zis: „Dacă crezi din toată inima, se poate.” Famenul a răspuns: „Cred că Isus Hristos este Fiul lui Dumnezeu.” Daca ne uitam cu mai mare bagare de seama la acest Famen Etiopian ,un om de vaza, am putea spune un ministru de finante in Candacia se suie la Ierusalim de unde isi ia ca suvenir pentru amintire o carte si mai mult cartea Isaia pe care o si studia de zor in calatoria lui de intoarcere acasa si ce vedem ,ca D-zeu il instiinteaza pe Filip sa ii iasa in intimpinare si sa il ajute sa inteleaga textul narat  in cartea Isaia cu toate astea ni se relateaza in capitol ca ii explica cu lux de amanunte si acuma ajunge in fata faptului in care el trebuie sa treaca de proba practica de a face botezul si sa vedem ce se intimpla :"au dat peste o apă. Şi famenul a zis: „Uite apă; ce mă împiedică să fiu botezat?” Reiese foarte clar ca acest Famen intelesese tot ceia ce ii explicase Filip si era drept ca atare pregatit sa primeasca botezul . Dar inainte de a-l duce in apa asteapta o certitudine Filip de la el in care il intreaba "Filip a zis: „Dacă crezi din toată inima, se poate.” Famenul a răspuns: „Cred că Isus Hristos este Fiul lui Dumnezeu.” Deci inca o data vedem o dovada de credinta ,la care rezultatul este o viata schimbata si plina de har pentru ca ulterior dupa botez textul narateaza ca el era plin de fericire si lauda pe D-zeu ,asta arata inca o data ce mari minuni face un asa mare D-zeu . Mai departe daca ne vom uita vom observa altceva si mai important in "1ioan 5)1Oricine crede că Isus este Hristosul este născut din Dumnezeu; şi oricine iubeşte pe Cel ce L-a născut iubeşte şi pe cel născut din El." Aici certifica un lucru foarte important ce ar trebui sa bagam din nou la cap si anume "Oricine crede că Isus este Hristosul este născut din Dumnezeuşi oricine iubeşte pe Cel ce L-a născut iubeşte şi pe cel născut din El." Deci ne arata ca odata ce crezi tu automat te identifici cu iubirea Fiului si al Tatalui deopotriva ci crezi in existenta lor ca si entitati veridice . Acuma vom merge mai departe intrucit sa putem ajunge la o privire mult mai cuprinzatoare si mai clara . "Fapte Apostolilor 16)30-31 care spune i-a scos afară şi le-a zis: „Domnilor, ce trebuie să fac ca să fiu mântuit?” Pavel şi Sila i-au răspuns: „Crede în Domnul Isus, şi vei fi mântuit tu şi casa ta.” Deci vedem si aici ca este vorba din nou de aceiasi doza de "credinta " pe care normal toti ar trebui sa o avem .Dar mai mult vedem ca Pavel si Sila lasa ceva mai mult asternut aici si anume "Crede în Domnul Isus, şi vei fi mântuit tu şi casa ta.” Oare in familia aceasta de care ne vorbeste textul oare nu erau si copii mici si intrebarea se pune oare si ei erau mintuiti ?
Cu siguranta ca un copil mic poate sa il primesca pe Isus in viata lui ori cind dar nu il poate justifica in apa botezului pina la o virsta matura in care sa fie deplin incredintat in ceea ce face. Acuma asi dori sa ne uitam nitel la un alt aspect 1Corinteni 1)14-17-18Mulţumesc lui Dumnezeu că n-am botezat pe niciunul din voi, afară de Crisp şi Gaiu,De fapt, Hristos m-a trimis nu să botez, ci să propovăduiesc Evanghelia: nu cu înţelepciunea vorbirii, ca nu cumva crucea lui Hristos să fie făcută zadarnică.Fiindcă propovăduirea crucii este o nebunie pentru cei ce sunt pe calea pierzării; dar pentru noi, care suntem pe calea mântuirii, este puterea lui Dumnezeu. Asi dori sa stam nitel sa zabovim citeva minute asupra acestui text si sa reflectam la ceia ce spun aceste cuvinte. Sa ne uitam putin la conjuctura in care se petrec toate aceste evenimente mai clar vedem ca se isca in textul nostru narat, o cearta in care fiecare isi cauta o justificare care mai de care si sa se laude care este cel mai bun dintre toti si asa cum o sa vedem in textul pe care o sa il studiem mai intai vom vedea stare lor de acolo tot in acest capitol,dar cu citeva pasaje mai sus "Vă îndemn, fraţilor, pentru Numele Domnului nostru Isus Hristos, să aveţi toţi acelaşi fel de vorbire, să n-aveţi dezbinări între voi, ci să fiţi uniţi, în chip desăvârşit, într-un gând şi o simţire.Căci, fraţilor, am aflat despre voi de la ai Cloei, că între voi sunt certuri.Vreau să spun că fiecare din voi zice: „Eu sunt al lui Pavel!” – „Şi eu, al lui Apolo!” – „Şi eu, al lui Chifa!” – „Şi eu, al lui Hristos!” Deci de aicea intelegem ca din cele mai vechi timpuri tipurile de certuri de vorbe era ceva la ordinea zilei dar vedem ca Pavel cauta sa ii ajute sa inteleaga o data pentru totdeauna ca aceste certuri nu aduc nimic bun ci mai degraba darima .Asi dori sa faceti o scurta analiza si sa vedem oare nu si azi in bisericile noastre se intimpla asemenea certuri de partide ? Dar vedem ca pe fondul acesta tensionat "1Corinteni 14spune Mulţumesc lui Dumnezeu că n-am botezat pe niciunul din voi, afară de Crisp şi Gaiu, " Il vedem pe Pavel in toata invalmasala asta spunind niste lucruri foarte puternice ca esenta si anume multumeste ca nu a botezat pe multi ca sa nu aiba pricina sa spuna ca sunt botezati in numele lui ,cu toate ca a botezat pe citiva inainte de a deveni o stare asa de tensionata pe fondul botezului. Daca vom mere mai departe vom experimenta altceva
v17) De fapt, Hristos m-a trimis nu să botez, ci să propovăduiesc Evanghelia: nu cu înţelepciunea vorbirii, ca nu cumva crucea lui Hristos să fie făcută zadarnică. v18)Fiindcă propovăduirea crucii este o nebunie pentru cei ce sunt pe calea pierzării; dar pentru noi, care suntem pe calea mântuirii, este puterea lui Dumnezeu. Aici concluzioneaza ,de fapt ,care era statutul lui in lucrare nu sa boteze zeci ,ci sa fie un apostol al Neamurilor si al Iudeilor care sunt gata sa primeasca adevarata invatatura de la Hristos si Biblie.
Acum vom trece la o alta arie si sa vedem :este biblic botezul copiilor mici ,descrie si autentifica biblia acest lucru (DA asu NU ) ? 
Nici o mentiune a copiilor mici : Si asi dori sa ne uitam iar in Fatele Apostolilor 16)40Ei au ieşit din temniţă şi au intrat în casa Lidiei; şi, după ce au văzut şi mângâiat pe fraţi, au plecat. dar vedem ca si in v33)se face referire la toata casa lui "Temnicerul i-a luat cu el, chiar în ceasul acela din noapte, le-a spălat rănile şi a fost botezat îndată, el şi toţi ai lui. "Concluzia pe care noi o tragem de aici este foarte clara ca "toata casa" se refera la cei maturi si nu la ce minori care nu ajunsesera sa discerna anumite aspecte scripturale. Daca ne vom uitam mai departe in Matei 3)9 vom observa Şi să nu credeţi că puteţi zice în voi înşivă: „Avem ca tată pe Avraam!” Căci vă spun că Dumnezeu din pietrele acestea poate să ridice fii lui Avraam. Vedem foarte clar aici ca Ioan incepe sa isi faca mandatu intr-un mod foarte clar dar cu toate acestea vedem ca printre cei care i-au iesit in intimpinare la Iordan au fost oameni care aveau in ei inca anumite crezuri pe care ei le tineau de bine ,dar cu toate astea Isus ii sfatuieste sa fie mult mai pregatiti si sa faca roade vrednice de pocainta lor .
CONCLUZIE
1)Nu este nici o dovada in biblie care sa certifice botezul copiilor mici si asta vedem din textele mentionate mai sus
2)Vedem ca noi ca persoane chiar imature asa cum am vazut in casa Lidiei si in casa Sutasului se poate sa fii primit toti mintuirea in Hristos da nu toti pot fii incredintati prin taina botezului datorita faptului ca sunt minori
3)Vedem clar ca ipoteza botezului copiilor mici este invalida datorita faptului ca nu exista  certificari Biblice ,ba mai mult nu poate aduce siguranta si asta presupune doar o udare sau stropire.
4)Al patrulea lucru este ca nu actul botezului ca justificare este atit de importat, cit crezul pe care o dovedeste acesta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu